Към съдържанието


Снимка

Новини от БНАК и ФАИ


  • Please log in to reply
42 отговора на тази тема

#1 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 09 May 2012 - 15:19 PM

Старите комисии бяха
http://paragliding.b...pot20100710.pdf


  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#2 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 09 May 2012 - 15:44 PM

Новите комисии са:
Комисия парапланеризъм
1. Даниел Димов
2. Георги Йорданов
3. Ясен Савов
4. Орлин Димов
5. Даниела Димитрова

Комисия по делтапланеризъм
1.Стоян Миланов- Председател
2.Венцислав Стоименов
3.Димитър Халачев
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#3 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 09 May 2012 - 20:16 PM

Една новина, която не е свързана с БНАК, но пряко засяга членове на Шуменския клуб и организацията на планеристите

Дата и място на провеждане на следващия изпит за радиолюбители

На 18.05.2012 г. (петък), от 15.00 часа в гр. Русе, ул. „Байкал” № 2, ОУ „Тома Кърджиев”, стая 31, ще се проведе изпит за придобиване на правоспособност за радиолюбители клас 1 и клас 2. Изпитът се организира съгласно чл. 20 от Техническите изисквания за осъществяване на електронни съобщения чрез радиосъоръжения от любителската радиослужба.

Кандидатите за полагане на изпит подават заявление по образец, в срок не по-късно от 2 дни преди обявената дата на изпита, като заплащат определената такса.

Документите е необходимо да се изпратят по пощата на адрес: гр. София - 1000, ул. „Гурко” № 6 или да се подадат в деловодството на КРС - гр. София, ул. „Гурко” № 6, ет. 2, стая 201. Също така могат да се подадат и по електронен път чрез използването на Електронния портал на КРС. Порталът дава възможност за достъп до електронните административни услуги. Изискванието за достъп е валидно удостоверение за квалифициран електронен подпис. Начинът на ползване на портала може да откриете на: http://crc.bg/sectio...?lang=bg&id=941.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#4 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 02 June 2012 - 04:29 AM

Управителен съвет на БНАК:
Сотир Симеонов Лазарков - председател
Ангел Борисов Стаменов - съпредседател 1960
Димитър Георгиев Ралев - съпредседател 12/02/1962
Валери Цветанов Цветанов 02/12/1982
Георги Йорданов Георгиев 14/07/1981
Даниела Петкова Димитрова
Еленко Любомиров Божков 03/07/1953
Михаил Янков
Петър Николов Сяров 05/07/1972
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#5 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 03 June 2012 - 03:12 AM

http://www.bnac.bg/
Годишен семинар по безопасност и Курс за заверка на лицензи на инструктори по парашутизъм 2012
Submitted by DimitarHalachev on 29 May, 2012 - 08:54
Техническата комисия по парашутизъм към БНАК организира Годишен семинар по безопасност и Курс за заверка на лицензи на инструктори по парашутизъм на 01 и 02.06.2012 на Летище Ерден
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#6 Х А Р И

Х А Р И

    Х А Р И

  • Shumen-XC Pilot
  • PipPipPip
  • 401 Мнения:

Публикувано 03 June 2012 - 17:48 PM

От 13 човека, 5 са от ЮАР. Африка ще ни помогне.
  • 0
www.letenebulgaria.alle.bg
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ...!
SKYPE: harypara

#7 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 13 June 2012 - 05:50 AM

Решение от заседание на БНАК
За да стимулира участието на български състезатели в предсветовното първенство по парапланеризъм- крос кънтри в Сопот 14.07 - 21.07.2012, УС на БНАК на свое заседание на 12.06.2012 година, взе решение да подпомогне участието на всеки български състезател. Българите ще заплащат, като такса участие само 60 евро! Останалата част от таксата се плаща от БНАК.


  • 3

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#8 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 01 August 2012 - 12:42 PM

Д О К Л А Д
За организирането и провеждането на НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ ПО ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ – СОПОТ 2012 7 – 14 Юли

Състезанието бе планирано, включено в спортния календар и прието от Общото Събрание на БНАК, а спортната комисия по делтапланеризъм повери неговата организация на клуб „Национален делта клуб” и реши, като първо състезание, след около 20 годишно прекъсване(липса на организирани състезания в България), Националният шампионат да не бъде регистриран по ФАИ, но да се проведе по същите критерии и правила, прилагани за международни състезания ФАИ кат. 2 делтапланеризъм клас 1.
По този начин състезанието ще се яви, като тестово за организатори и състезатели и през 2013 година спокойно да бъде регистрирано в календара на ФАИ.
Това решение на комисията по делтапланеризъм бе посрещнато двузначно от някои членове на комисията, които искаха да вземат участие в Гръцкия шампионат, който бе регистриран по ФАИ, а датите на двете състезания съвпадаха!
За съжаление националния шампионат по делтапланеризъм Сопот 2012 не бе рекламиран достатъчно добре и много малко български пилоти знаеха за него.
Все пак събитието наближаваше, а Офиса на състезанието бе ситуиран на долна лифтова станция в спортен комплекс „Шамбала” от 7 до 14 юли
В състезанието се регистрираха общо 16 състезатели, от които 10 българи, 3-ма руснаци и 3-ма Шведи.
Организаторите се бяха постарали и бяха подсигурили въздушното пространство за полети – имаха съответните разрешения от институциите контролиращи полетите в България.
Лощото време в началото на състезанието попречи на организаторите и състезателите да се проведат повече летателни дни,съответно да се изпълнят и повече състезателни задачи.
Все пак се направиха три задачи, две на Сопот и една на Добростан, които бяха достатъчни да се валидизира състезанието и от толкова години насам най-после да се излъчи Шампион на България!
Организаторите се бяха погрижили за спортни застраховки на всеки един състезател.
Транспорта по време на шампионата се осъществяваше с един 9 местен микробус Фолксваген , Нисан „Навара” и още някой личен автомобил, пригоден за превозване на делтапланери.
Направи ми впечатление, че по време на състезанието организаторите не се бяха погрижили за ланч пакети (храна за състезателите).
Също така нямаше подробна информация и както е редно след всяка валидна задача да бъде излагано на таблото, класиране с подробности по класирането. Имам в предвид програмата на FAI след обработване на GPS логовете на състезателите.
Според мен това е сериозен пропуск на организаторите.
До ден днешен, аз не мога да намеря подробности за класирането, дори и във http://www.hangglidi...rshi%20sp12.php официалния сайт на Клуб „Б Н Д „
Церемонията по награждаването се проведе на долна лифтова станция, в събота 14.07. 2012 год.
Организаторите се бяха погрижили да не липсват купи и медали, както за Открития шампионат, така и за националния шампионат.

Докладът е направен от Димитър Ралев член на УС на БНАК, в качеството му на отговарящ от БНАК за проявата
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#9 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 05 August 2012 - 10:30 AM

Лично мнение
До днес 5 август 2012 година е потвърдено от ФАИ участието само на двама български пилоти на Европейското първенство парапланеризъм, крос-кънтри в началото на септември. На фона на очертаващия се провал на Олимпиадата в Лондон е наложително БНАК, да вземе мерки за осигуряване най-малко на още един участник. Искаме да сме домакини на Световното през 2013 година, но аз поне не съм прочел да има някаква стратегия за развитие на спорта и извличане на някакви ползи от това.
Турция, която ще бъде домакин на Европейското по делтапланеризъм през този месец, отдели значителни средства за участие на турски делтапланеристи в състезания през годината. Преди повече от година беше изработена специална програма. Очаква се няколко от техните пилоти да покрият критериите за участие и да започне развитието на един спорт, който при нашите съседи беше символичен. Пилотите участвали в състезание се брояха на пръстите на едната ръка.
Преди година с резултат на усилията на няколко души и неолимпийските спортове получиха шансове за някаква подкрепа от страна на държавата. За световна титла беше определена премия от 10 000 лева, а за европейска 6000 лева. Също класиралите се до 6-то място на световно и до 3-то на европейско получават право на средства за осигуряване на подготвителния процес и заплата. Заедно с това се осигурява и средства за треньори и помощен персонал. Парите са ограничени, но все има някаква основа за работа. До сега всичко ставаше с молби от страна на федерациите, които не винаги намираха разбиране.
На фона на олимпийските премии, това е нищо. За олимпийска титла в Лондон са обещани 200 000 лева, а лично шефа на Корпоративна търговска банка, Цветан Василев определи допълнителна премия от 100 000 лева. Допълнително олимпийските шампиони ще получат и по 1300 лева на месец заплата, докато се състезават, а след това пенсия.
Нямам нищо против тези суми, става въпрос, че няма равенство в спорта. За да станеш световен шампион по парапланеризъм се изисква не по-малко труд, от колкото в леката атлетика да кажем.
За олимпиадата в Пекин през 2008 година бяха раздадени повече от 2,88 милиона лева премии от министерството. Също бяха дадени и още пари от други организации и лица. „Нашите грации“ отбора по художествена гимнастика за 5-то си място получиха по 28 000 лева, при 30 000 лева за същото място индивидуално при другите спортове(или общо 168 000 лева), а техните треньорите си разделиха още 117 600 лева. Това за мене беше изкривяване на системата под въздействие на външни фактори. И сега няма регламентирани премии за отборна титла от олимпиадата, което ме навежда на мисълта, че пак можем да станем свидетели на деформации.
Волейболистите и техните треньорите за пето място пък вземаха почти 500 000 лева.
Има някаква възможност за частно финансиране на въздушните спортове.
В края на този месец, ще станат известни и резултатите от няколко европейски програми.
Както се казва "бон шанс" в такива случаи и добри дни за българският парапланеризъм.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#10 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 21 August 2012 - 14:53 PM

Според обявените от министър Дянков критерии, парапланеризма/от там БНАК/ има възможност да получи значителна материална подкрепа. Ще очакваме да бъдат съобщени, кои ще бъдат 15 приоритетни спорта в България, които ще получат достъп до "баницата".
Сега не е ясно, дали за парапланеристите, няма да е по-изгодно да се регистрират, като отделна федерация, която да остане колективен член на БНАК.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#11 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 25 September 2012 - 08:36 AM

На 22-ри Септември в Сопот направихме събрание на Комисията(по парапланеризъм дисциплина крос кънтри), на което се обсъждаха малко повече принципни идеи и концепции от колкото конкретни решения... все пак конкретните решения бяха две:

1. Спортния лиценз на Димитър Вълков се отнема безсрочно и клуб "Дедал" се предлага на следващото ОС за изключване от БНАК. Мотивите за това решение са следните:
- през 2008-ма година Димитър Вълков изпрати на PWCA фалшиво класиране от българската Лига.
- през 2010-та година Димитър Вълков имаше неспортсменско поведение спрямо Ясен Савов.
- през 2011-та и 2012-та година Димитър Вълков извърши последователни и целенасочени действия с цел провалянето на Световния Шампионат на Сопот.
- през 2012-та година Димитър Вълков открадна на пари от двама състезатели под формата на такси участие за тестовото събитие на Световния Шампионат.
- през 2012-та година Димитър Вълков имаше неспортсменско поведение спрямо Ивелин Калушков.
- Димитър Вълков е създателя и представляващия на клуб „Дедал”

Потвърждаване или отхвърляне на това решение предстои да се гласува от УС. Всички документи свързани с него ще бъдат предадени на УС и Димитър Вълков ще има възможността да представи допълнителна информация по случаите и да се защити.

2. Правилата за сформиране на НО се променят по следния начин (ще важат за състезания категория 1 от 2014-та година нататък):
- подреждането за НО се прави на базата на два списъка: първия е WPRS, a втория е според сумата на точките от Лигата и НШ (половината най-добри задачи от състезанията в Лигата и всички задачи от НШ)
- в подреждането за НО се слага един пилот от първия списък, после един пилот от втория списък, после следващия пилот от първия списък и т.н. (без повторения)
- Комисията (по предложение на някой нейн член) има възможност да даде „wildcard” на последния състезател от квотата на България в състезание категория 1

Разбира се има смисъл в тези подреждания да бъдат включени само състезателите които покрият квалификационните изисквания за категория 1 състезания. Следователно състава на НО ще се определя когато излезе WPRS който е определящ за съответното състезание (обикновено е около 2 месеца преди състезанието).

С тази промяна пред всеки един състезател ще има два пътя за достигане до НО - първия е изкачване до челни места във WPRS и втория е изкачване до челни места в Лигата и НШ. Възможността Комисията да избира последния от отбора е с цел да може да се даде възможност на състезател, който при необичайни или извънредни обстоятелства не се класира по механичните правила за сформиране на НО. Възможни сценарии обосноваващи даване на „wildcard”: пилот с изключителен талант, опитен състезател който по лични причини не се е състезавал последната година, но е ценен за отбора, контузия последния сезон и т.н.

Отборът трябва да стимулира конкуренцията и състезателната дейност на състезания в България и на по-силни такива в чужбина, но също така той винаги трябва да бъде отворен за най-добрите!

Освен конкретните решения се изчистиха и някои концепции и стратегии:

Финансирането от страна на БНАК за състезателите ще е по 3 направления:
1. покриване на всички разходи на НО за участия в състезания категория 1 – ще се започне с покриване на разходи за такса участие и транспорт, а в следващи години ще се добавят и други видове разходи до достигане на ситуацията в която ще бъдат покривани всички разходи.
2. покриване на 50% от стойността на конкурентно крило на състезателите от НО – идеята на това е състезателите от НО да имат възможността да летят всеки сезон с ново и конкурентно крило по тяхно предпочитание, като същевременно да се грижат добре за него (то ще си е тяхна собственост).
3. бонуси за показани резултати през сезона (важи за всички състезатели, а не само за тези от НО) – идеята на тези бонуси е те да идват от парите за подготовка, но да отиват само към състезателите които показват резултати и повишават нивото както на България в световната ранклиста, така и на българските състезания (Лигата) и пилоти. Не бихме искали пари за подготовка да се хвърлят на вятъра и да няма резултати срещу тях.

Стратегията по отношение на качеството на състезанията в България ще е:
1. ще се полагат усилия всяка година Националния Шампионат да се комбинира с Шампионата на друга държава от Източна Европа
2. ще се полагат усилия състезанията да са спонсорирани и организирани качествено като същевременно таксите участие да са приемливо ниски за българските състезатели
3. ще се организират няколко пъти в годината семинари за всичко свързано със състезателното летене и седмични лагер-сборове на които да се правят тренировъчни задачи.
4. ще се организира свободна „уикенд-лига” с две групи – източна и западна. За всеки уикенд с хубаво време за източната и западната група ще се обявява място на което желаещите да участват ще се събират и ще си определят задача за деня съвместно. В края на деня ще се прави оценяване по изпратени по e-mail траклогове. Аз лично се ангажирам с оценяването на задачите за едната група (източната или западната няма значение). Трябва още един скорер който да поеме отчитането на другата група.

Разбира се всичко това (по последните две точки) ще е напълно безплатно за всички пилоти.


  • 2

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#12 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 26 September 2012 - 11:48 AM


На 22-ри Септември в Сопот направихме събрание на Комисията(по парапланеризъм дисциплина крос кънтри), на което се обсъждаха малко повече принципни идеи и концепции от колкото конкретни решения... все пак конкретните решения бяха две:

Много добре замислено! Само не мога да разбера, защо комисията по парапланеризъм крос кънтри се прави на пъдар? И става, както в поговорката, "царя дава, но пъдаря не дава".
Димитър Ралев и Ясен Савов са европейски шампиони. Те станаха такива, въпреки малката финансова помощ, която държавата оказва на парапланеризма в сравнение с други спортове.
Какво следва след титлите?
1. Като европейски шампиони имат право да бъдат назначени на щат през 2013 година към МФВС. Прави се предложение до министъра и той утвърждава това.
2. Техните треньори в националният отбор имат право на заплата до 800 лева. Пътят е, да се опише в програмата.
3. За участие в международни състезания утвърдени от БНАК на тях им се полагат.
3.1. Такса правоучастие на тях, треньорите и помощния персонал на националният отбор в съответствие с изискванията на страната домакин или регламента на състезанието;
3.2. Пансионат за лицата по точка 3.1 в съответствие с изискванията на страната домакин или регламента на състезанието, но не повече от 200 лв. на човек на ден за състезания в чужбина;
3.3. Пътни разходи на лицата по точка 3.1 и транспорт на спортни уреди;
3.4. Медицински застраховки за лицата по точка 3.1 ;
4. По разходи за подготовка
4.1 Сборове на националния отбор до 40 дни
4.2 Пансионат до 40 лв. на ден по време на сборовете
4.3.Възстановяване до 6 лева на ден по време на сборовете ;
Права по горните точки има и Цветан Цолов, но в намален размер.
5. Държавни премии
5.1 Като Европейски шампиони Димитър Ралев и Ясен Савов имат право на държавна премия в размер на 6 000 лева.
Те трябва да бъдат предложени от БНАК и утвърдени от министъра на МФВС.
5.2 Техните треньори в националния отбор имат право на 80% от тяхната премия. Редът е същия, както по точка 5.1.
5.3 БНАК има право да предложи и други лица дали принос за титлите на шампионите. Те вземат определен процент.

Е, това са нещата, които трябва да свършите Господа. Вие, които се тупате в гърдите, че работите "на ползу роду" и "не вземате стотинка за своя джоб".

В случая и за вас има предвидени пари. Понеже проекта е над 20 000 лева, се полагат 7 000 лева създаване и оперативно управление на проекта. Само, че не давайте работата ви, да я свърши някой друг, а вие да вземате от парите на пилотите. Заработете си честно парите си.
Всъщност аз почти ви свърших работата. Остава да извършите някои прости сметки и разбиване по пера.

В написаното от господин Димов прозира тенденцията да се преразпределят средства. Това е изключително вредно и демотивира пилотите.
Освен това е нереално, да се иска 50% заплащане на крилата. Никой в другите федерации, не му идва на ум да иска 10 000 лева за мотор или лодка от състезателите. Нормално е крилата да са на БНАК. Той може да ги застрахова.
От това, ще се спестят данъци, които никак не са малки.
Едно крило за високи спортни постижения струва да кажем около 7000 лева(някои пилоти заплащат около 1/3 от сумата, по преценка на компанията производител, а отбора на производителя безплатно). Не виждам, кой от нашите пилотите, може да си позволи годишно да отделя по 3500 лева. Около 1200 лева е само ДДС. Реално от пилотите може да се иска някакъв депозит и след края на сезона крилата да се продават, по остатъчна стойност.
Както вече написах по програмата, може да се включат и пари за закупуване на крила.
В Програмата има една точка, по която се купуват и мотоциклетите на Федерацията по мотоциклетизъм.

9.Предоставените финансови средства за дейност на спортните клубове могат да бъдат разходвани за:
9.1....
9.2.....
9.3. закупуване на спортни уреди, пособия и екипировка
.........

Това е моето мнение по въпросите. Да се надяваме, че изложеното от мен ще е от обща полза.
Повече съзнание и финасова дисциплина и дори министър Дянков ще ви подкрепи. Всичко е в рамките на наредбите и законите и няма пари под масата.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#13 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 27 September 2012 - 03:37 AM

Искам да поясня, че за всички суми в горния пост е посочена горната граница.
С други думи всичко зависи от благоволението на министъра и от парите, с които разполага.
Единствено са фиксирани твърдо парите за държавни премии на европейските шампиони.
С оглед на успехите, смятам, че трябва да се иска горна граница, а МФВС ще отпусне, колкото е възможно.
На практика на Ясен, може да му се осигури една солидна сума за световното в Сопот. Разбира се, тя ще е по-малка от тази, ако световното беше в чужбина.

Хубаво е да се видят и други мнения....
Някой, може да смята, че не трябва да се пишат програми и искания за полагащите се държавни премии....:D

Освен на световното, може да му се осигури финансиране за участие в световната купа и нашето първенство.
С други думи, някой от комисията по парапланеризъм, трябва да седне на задните си части и сериозно да поработи по въпроса.

Искам до допълня, че с тези 10-20 хиляди лева Ясен няма да забогатее.
Да не забравяме, че върху част от сумите се дължат и данъци.
Той постигна голям успех и за това трябва да бъде възнаграден.
Не толкова, колкото да кажем тоя, който вари кафе на шефовете на един национален отбор, но все пак.....:huh:
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#14 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 02 October 2012 - 05:01 AM

Освен това е нереално, да се иска 50% заплащане на крилата. Никой в другите федерации, не му идва на ум да иска 10 000 лева за мотор или лодка от състезателите. Нормално е крилата да са на БНАК. Той може да ги застрахова.
От това, ще се спестят данъци, които никак не са малки.

Разбрах, че идеята е на Ясен. Тя се състои в това, БНАК за спонсорира всяка година участниците в националния отбор 50% от стойността на крилото. Пилотът да го продава за 50% от сумата на ново в края на сезона и с 50% от БНАК, за следващата година пак да си купи ново крило. Използването на така наречената "револвираща схема" е добро, но не може да бъде приложено за други, освен него на този етап поради ред причини. На него, може да му бъде купено ново крило за Световното, въз основа на действащите нормативни актове и по искане от БНАК. Ако той си осигури крило по друг начин, той може да го продаде или да го предостави на приятел под наем за участие състезания и през следващата 2014 да се приложи револвиращата схема.
Револвиращата схема е добра, но при две условия да има осигурени средства и постоянно класиране на пилота между първите 10 на световно и европейско първенство.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#15 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 02 October 2012 - 05:14 AM

Съобщиха ми, че утре ще има среща на Управителния съвет на БНАК. С оглед на изготвянето на програма за развитие на парапланеризма(разбира се, че се отнася и за всички въздушни спортове в България) в дългосрочен план(нещо, за което аз настоявам от много време) и планирането на средствата за следващата година, тя е необходима. До края на месеца ще стане ясно, дали условията за финансиране от държавата ще останат в същия вид или ще има промени, но не е лошо да започне да се работи предварително.
Освен това има възможност да се предложат хора за награди във връзка с успехите през тази година.
Ще очаквам с интерес решенията.:D
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#16 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 04 October 2012 - 00:58 AM

Събрание на Комисия по Парапланеризъм – дисциплина Крос-кънтри

Дата: 11 Юни 2012, гр.София
  • Обсъждане на мерки против дискредитиращото България поведение на Димитър Вълков.
    Предложения:
    а) клуб „Дедал” да бъде предложен за изключване от БНАК поради оронване на престижа на федерацията.
    б) спортния лиценз на Димитър Вълков да бъде отнет за две години по причина неспортсменско поведение и оронване на престижа на федерацията.
    в) Димитър Вълков да бъде изключен от участия в НО за период от 2 години.
    Гласуване:
    за предложение а) 3 „ЗА”
    за предложение б) 1 „ЗА”
    за предложение в) 1 „ЗА”
    Решение: приема се предложение а)
  • Определяне на Национален Отбор:
    Решение: Националния Отбор за 2012 година е в състав:
    Ясен Савов
    Димитър Вълков
    Явор Плашилски
    Валери Цветанов
    Членовете на отбора трябва до 21-ви Юни да подпишат „Договор за участие в състезание” приложен към този протокол.
    Гласуване: 5 „ЗА”
  • Обсъждане за разпределяне на парите за МСК.
    Предложения: всички пари определени за МСК да се използват за Европейския Шампионат във Франция 2012 разпределени по равно между всички участници.
    Гласуване: 5 „ЗА”
  • Определяне и регистриране на един или повече Наблюдатели във FAI с цел кандидатстване за официални рекорди.
    Предложения: Орлин Димов, Георги Йорданов, Николай Йотов
    Гласуване: 5 „ЗА”
  • Решение по искане на клуб „Дедал” името на клуба да бъде изключено от списъка на организаторите на Световния Шампионат 2013 и тестовото събитие.
    Гласуване: 5 „ЗА”
  • Решение за изготвяне на официален списък на лицензираните инструктори и тандемни пилоти.
    Гласуване: 5 „ЗА”
  • Решение за определяне на секретаря на БНАК Валентин Братков за лице издаващо спортните лицензи по Парапланеризъм при изпълнение на изискванията на „Правилника за Парапланеризма”.
    Гласуване: 5 „ЗА
Присъствали:

Георги Йорданов: ........................ Даниел Димов: ..........................
Даниела Димитрова: ....................... Орлин Димов: .............................
Ясен Савов: ........................
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#17 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 04 October 2012 - 01:19 AM

Събрание на Комисия по Парапланеризъм дисциплина Крос Кънтри”

Дата: 22 Септември 2012
Място: гр. Сопот
Присъстващи: Георги Йорданов, Даниел Димов, Ясен Савов, Даниела Димитрова (чрез телефонна връзка), Орлин Димов (чрез телефонна връзка)

Дневен ред:
  • Мерки срещу дискредитиращото България поведение на Димитър Вълков.
  • Участие на български отбор на Световния Шампионат в Сопот през 2013-та година.
  • Мерки за възстановяване на интереса към състезанията на българските пилоти.
  • Конкуренция с околните държави по отношение на организиране на състезания на територията им (ни).
Обсъждания, гласувания и решения:
1. Мерки срещу дискредитиращото България поведение на Димитър Вълков.
Мотивация:
  • през 2008-ма година Димитър Вълков изпрати на PWCA фалшиво класиране от българската Лига.
  • през 2010-та година Димитър Вълков имаше неспортсменско поведение спрямо Ясен Савов.
  • през 2011-та и 2012-та година Димитър Вълков извърши последователни и целенасочени действия с цел провалянето на Световния Шампионат на Сопот.
  • през 2012-та година Димитър Вълков открадна на пари от двама състезатели под формата на такси участие за тестовото събитие на Световния Шампионат.
  • през 2012-та година Димитър Вълков имаше неспортсменско поведение спрямо Ивелин Калушков.
  • Димитър Вълков е създателя и представляващия на клуб „Дедал”
Предложения за наказание на Димитър Вълков: отнемане на спортния лиценз за срок от 2 години, 3 години или безсрочно
Гласуване:
безсрочно – Орлин Димов, Даниел Димов, Ясен Савов
3 години – Даниела Димитрова
2 години – Георги Йорданов

Предложение към ОС за изключване на клуб “Дедал” от БНАК
Гласуване:
“ЗА” - Орлин Димов, Даниела Димитрова, Ясен Савов
“ПРОТИВ” - Георги Йорданов, Даниел Димов

2. Участие на български отбор на Световния Шампионат в Сопот през 2013-та година.
Мотивация:
Националния Отбор трябва да е обезпечен с конкурентна екипировка и да не е ощетен по никакъв начин от факта че участва в състезания Категория 1 от името на България.

Предложение: с първостепенен приоритет при финансирането на НО е покриването на разходите по участия в състезания Категория 1 (такса участие, транспорт, настаняване), а с второстепенен приоритет е възстановяването на 50% от стойността на ново конкурентно крило. Списък с конкурентните крила ще бъде публикуван от Комисията в началото на всеки състезателен сезон и ще бъде актуализиран при появата на нови конкурентни крила през сезона.

Гласуване: “ЗА” – Георги Йорданов, Даниел Димов, Ясен Савов

3. Мерки за възстановяване на интереса към състезанията на българските пилоти.
Мотивация:
НО трябва да е отворен за най-добрите състезатели, които летят както предимно в България, така и предимно в чужбина. Пари за подготовка трябва да се дават само на пилоти които показват резултати.
Предложения:
3.1 Правилата за сформиране на НО се променят по следния начин (ще важат за състезания Категория 1 от 2014-та година нататък):
  • подреждането за НО се прави на базата на два списъка: първия е WPRS, a втория е според сумата на точките от Лигата и НШ (половината най-добри задачи от състезанията в Лигата и всички задачи от НШ)
  • в подреждането за НО се слага един пилот от първия списък, после един пилот от втория списък, после следващия пилот от първия списък и т.н. (без повторения)
  • Комисията (по предложение на някой нейн член) ще дадва „wildcard” на последния състезател от квотата на България в състезание категория 1 в случай че квотата е 3 или повече места
3.2 Бонуси в края на всеки състезателен сезон да поучават първите 3-ма по WPRS (60% от бюджета за бонуси) съответно по 30%, 18% и 12% и първите 3-ма от Лигата (40% от бюджета за бонуси) съответно по 20%, 12% и 8% от бюджета за бонуси
Гласуване: “ЗА” и по двете предложения – Георги Йорданов, Даниел Димов, Ясен Савов
4. Конкуренция с околните държави по отношение на организиране на състезания на територията им (ни).
Мотивация:
В България има много добри места за провеждане на състезания. С цел повишаване на нивото на спорта трябва да се полагат усилия състезанията провеждани в България (както от БНАК така и от други Национални Аероклубове) да са колкото е възможно по-силни и с повече участници. Това ще доведе до кумулативен положителен ефект върху състезателите, клубовете (училищата) и туризма в районите подходящи за парапланеризъм.
По тази точка от дневния ред не бяха взети конкретни решения а само принципната позиция че:
  • ще се полагат усилия всяка година Националния Шампионат да се комбинира с Шампионата на друга държава от Източна Европа
  • ще се полагат усилия състезанията да са спонсорирани и организирани качествено като същевременно таксите участие да са приемливо ниски за българските състезатели
Дата: 22-ри Септември 2012 г.

Подписи:
.............................. .................................. ............................

Георги Йорданов Даниел Димов Даниела Димитрова
.................................. ............................

Орлин Димов Ясен Савов
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#18 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 04 October 2012 - 01:40 AM

Управителен съвет на БНАК:

Протокол 8/12
http://bnac.bg/files...US-31-07-12.pdf

Протокол 9/12
http://bnac.bg/files...US-02-10-12.pdf
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#19 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 04 October 2012 - 08:00 AM

Предлагам да бъдат организирани номинации за традиционната анкета "Спортист на годината на РБ" на:
Димитър Ралев-Европейски шампион
Ясен Савов-Европейски шампион
Отборът на Перник- победител в кръга от Световната Купа в Германия
Националния отбор на България по целно кацане за 4-то място на Европейското в Македония
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#20 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 04 October 2012 - 08:09 AM

От направените от мен проучвания има интерес от организиране на първенство в България на някои страни от бившия СССР, Норвегия, Финландия и други. Това се отнася, не само за крос кънтри, но и за целното. За акрото трябва да се проведат консултации с Веселин Овчаров за подходящи места. Същото се отнася и за други въздушни спортове, като най-голям е интересът към делтапланеризма.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.