Към съдържанието


Снимка

Любопитно...


  • Please log in to reply
185 отговора на тази тема

#1 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 08 October 2011 - 18:06 PM

Българин в Лондон стана милионер от лотария Октомври 2011
Британският интернет сайт london24.com съобщава, че българин, живеещ в Лондон, е станал милионер от лотарията “Евромилиони“. Георги Трайков, който от 15 години живее в Лондон, е спечелил парите с билет, пуснат на 6 септември. Той за малко е щял да пропусне печалбата, защото обикновено играе, когато джакпотът е над 70 милиона, а в този случай той е бил по-малко. Георги работи в частна болница в Лондон.
Най-впечатлени били англичаните от начина, по който Трайков е отпразнувал печалбата - с парашутен скок. Това не е случайно, защото той е бивш национален състезател по парашутизъм. Скокът направил с печелившия билет в джоба си. Трайков има дъщеря на 12 години, която също се занимава с парашутизъм и искрено се надява печалбата да промени много неща в живота й.
  • 3

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#2 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 08 October 2011 - 18:25 PM

7 октомври 2011
http://www.london24....plane_1_1082671
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#3 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 31 October 2011 - 15:11 PM

Интересна случка, приключила за щастие без последствия......
http://stpython.live...=660636#t660636
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#4 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 31 October 2011 - 20:18 PM

Днес правих анализ на практикуващите парапланеризъм в Бразилия и се натъкнах на едно лице.
Димитър с три много добри полета преди 5 години. Някой да знае нещо по въпроса?
http://www.xcbrasil....ardo/flight/597 - 224.0 km 26/10/2006
http://www.xcbrasil....ardo/flight/854 - 194.9 km 10/11/2006
http://www.xcbrasil....ardo/flight/855 - 159.6 km 14/11/2006

Моите предположения са, че Димитър Вълков е правил опити да подобри републиканския рекорд на Ивелин Илиев от 234 километра, поставен на 13 септември 2006 година, но не е успял .....
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#5 k0c3t0

k0c3t0

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 82 Мнения:

Публикувано 01 November 2011 - 13:45 PM

Днес правих анализ на практикуващите парапланеризъм в Бразилия и се натъкнах на едно лице.
Димитър с три много добри полета преди 5 години. Някой да знае нещо по въпроса?
http://www.xcbrasil....ardo/flight/597 - 224.0 km 26/10/2006
http://www.xcbrasil....ardo/flight/854 - 194.9 km 10/11/2006
http://www.xcbrasil....ardo/flight/855 - 159.6 km 14/11/2006

Моите предположения са, че Димитър Вълков е правил опити да подобри републиканския рекорд на Ивелин Илиев от 234 километра, поставен на 13 септември 2006 година, но не е успял .....


http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=1&t=1145 :crazy_pilot:
  • 1

#6 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 01 November 2011 - 13:55 PM


Днес правих анализ на практикуващите парапланеризъм в Бразилия и се натъкнах на едно лице.

http://forum.skynoma....php?f=1&t=1145 :crazy_pilot:

Благодаря! Сигурно е станала някаква грешка, защото излиза, че е бразилец.
Попълних полетите в базата си данни.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#7 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 06 November 2011 - 21:11 PM



Самолетът на Краси, вече е във въздуха....
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#8 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 10 November 2011 - 14:50 PM

Майкъл О`Лиъри шефът на „Ryanair“ отново "цъфна по бермуди" в реклама на издавания от него ежегоден календар с благотворителна цел на разголени стюардеси от собствената му компания. През 2008 година, той каза, че неговата компания ще предлага „легло и френска любов“ за бизнес класата при полети. Според пътуващи бизнесмени, може би и да има истина в думите му. Над 90% от стюардесите на „Ryanair“ са полякини.

Публикувано изображение
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#9 Х А Р И

Х А Р И

    Х А Р И

  • Shumen-XC Pilot
  • PipPipPip
  • 401 Мнения:

Публикувано 10 November 2011 - 16:15 PM

Най-дясната кака е доста яка.
  • 0
www.letenebulgaria.alle.bg
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ...!
SKYPE: harypara

#10 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 10 November 2011 - 22:00 PM

За проявяващите интерес, повече на http://gallery.hobyt...s.php?album=211
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#11 Desi

Desi

    BEE LADY

  • Shumen-XC Pilot
  • PipPipPip
  • 346 Мнения:

Публикувано 12 November 2011 - 09:00 AM

А, дали няма българска следа? Гледам на една девойка - пише Станка?!?! Публикувано изображение
  • 1
Да имаш кураж не значи да не се страхуваш - това значи да те е страх и въпреки това да имаш воля да продължиш. - Марк Твен

#12 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 12 November 2011 - 12:23 PM

А, дали няма българска следа? Гледам на една девойка - пише Станка?!?! :D

Има, има....:D
Миналата година бяха 3, от тях 2 стюардеси и една служителка, която според мен е най-хубавата от българките там. За тази не знам.
  • 0

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#13 Доктора

Доктора

    XC-Mаниак

  • Admin
  • PipPipPip
  • 918 Мнения:

Публикувано 12 November 2011 - 20:39 PM

Гледай ти!
Ама сега ми хрумна, че и ние може да си турим в календара една
снимка от тоя ранг. Само трябва да убедим Десито да си облече един бански
в жълто и черно и да се качи на крилото, летейки в съблазнителни пози. ;)
Зимата това предизвикателство ще е още по-голямо. :D

#14 Хаджията

Хаджията

    Advanced Member

  • Shumen-XC Pilot
  • PipPipPip
  • 444 Мнения:

Публикувано 12 November 2011 - 20:58 PM

При добро желание и съпричастност към клуба, може да отиде и по-далеч... ;)
А защо да не се включи в тази благородна мисия и Таня ... :D

Но ми се струва, че този Майкъл е плагиатствал ...


Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение
  • 2

logo2.gifAPCO Aviation Ltd. SEVERIN Co.


#15 Desi

Desi

    BEE LADY

  • Shumen-XC Pilot
  • PipPipPip
  • 346 Мнения:

Публикувано 13 November 2011 - 08:53 AM

Мале Северине, ще посинея от смях. Много добре си го докарал, някои снимки са уникат Публикувано изображение

Само трябва да убедим Десито да си облече един бански
в жълто и черно и да се качи на крилото, летейки в съблазнителни пози. ;)
Зимата това предизвикателство ще е още по-голямо. :D


Гледай ти, какви идеи идват в къщи пред компютъра .... Публикувано изображение
Позите може и да ги докараме, въпроса е кой е ще снима? Мераклии ще има и въздушното пространство ще се пренасели Публикувано изображение. За зимата забрави, мене навън не ми се излиза, пък камо ли да летя и то по бански. Другите девойки могат и да откликнат.
  • 0
Да имаш кураж не значи да не се страхуваш - това значи да те е страх и въпреки това да имаш воля да продължиш. - Марк Твен

#16 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 11 June 2012 - 09:06 AM

Трус с магнитуд 6,1 по Рихтер по данни от Сеизмологичната обсерватория на Босфорския университет беше регистриран в 15:44 ч. местно време на 10 юни 2012 година в района на малкия курорт Олудениз, популярен сред българските парапланеристи. Епицентърът е бил в морето. Жертви няма, но няколко души са постъпили в болница със сърдечни проблеми. Има съмнение, че 2-3 души са починали от сърдечен удар, вследствие на уплаха.

Около 50 труса са регистрирани през вчерашния ден в Турция.

Врачки и сеизмолози очакват силно земетресение в Евразия около 17 юни 2012 година. Предполагаемия епицентър, може да бъде в Иран, Турция или Гърция, тоест близко до България.
  • 1

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#17 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 03 July 2012 - 06:40 AM

Сухопътните войски пристъпват към алпийска подготовка
Поделение 28330 – Смолян от състава на бригадата на специалните войски е започнало алпийска подготовка. Това е нормален процес при тези части и отдавна се практикува в САЩ, Русия, Индия, Китай, Пакистан и други страни. Следващият етап е обучение по парапланеризъм. За 4 страни в света има данни, че спецчастите минават и курс по парапланеризъм. Може би скоро и в нашите сухопътни войски ще се търсят инструктори по парапланеризъм?
Процесът е най-напред в Индия, където масово се обучават специалните части да летят с парапланер. Хвърлят се много пари и това оказва влияние и на парапланеризма за свободното време. Индийският национален отбор през тази година се придвижи много напред в световната ранг листа.

  • 1

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#18 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 03 July 2012 - 06:51 AM

МВР също може би ще търси парапланеристи?
Излезе един любопитен нормативен акт "Наредба за реда за създаване и организиране на дейността на доброволните формирования за предотвратяване или овладяване на бедствия, пожари и извънредни ситуации". Това предполага, че може би ще бъдат привлечени и парапланеристи.
"Доктора" на няколко пъти оказва съдействие на полицията. И други парапланеристи са помагали при нужда. Както се казва вече всичко е регламентирано и законно.

  • 1

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#19 Марко Марков

Марко Марков

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 1954 Мнения:

Публикувано 03 July 2012 - 07:13 AM

http://dv.parliament...420?idMat=65934

На какво имат право доброволците?
1. Възнаграждение при участие в дейности по предотвратяване или овладяване на бедствия, пожари и извънредни ситуации и отстраняване на последиците от тях.
2. Възнаграждение при участие в обучения и практически учения.
3. Доброволците могат допълнително да бъдат стимулирани от органите на държавната и местната власт, както и от физически и юридически лица.
4. Доброволците имат право да получават дърва за огрев по реда на чл. 140, ал. 7, т. 1 от Закона за водите. (Отстраненият от речното легло дървен материал, когато е годен за ползване, се предава безвъзмездно за разпореждане на кметовете, които го предоставят безвъзмездно за огрев на доброволците.)
5. Доброволците може да бъдат освобождавани от заплащане на местни такси или заплащат такси в намален размер в съответствие с разпоредбите на Закона за местните данъци и такси и наредбата по чл. 9 от Закона за местните данъци и такси.

От наредбата
Доброволните формирования се създават на териториален принцип, за самостоятелни действия и/или за подпомагане на основните съставни части на Единната спасителна система (ЕСС), като изпълняват следните основни дейности по защитата на населението: предупреждение;изпълнение на неотложни мерки за намаляване на въздействието; оповестяване; спасителни операции; ограничаване и ликвидиране на пожари; операции по издирване и спасяване; извършване на неотложни аварийно-възстановителни работи; оказване на първа долекарска помощ на пострадалите при пожари, бедствия и извънредни ситуации; разсредоточаване на културни и материални ценности;други операции, свързани със защитата. Доброволните формирования се създават от кмета на общината по решение на общинския съвет. Стандартите за численост на доброволците за всяка община се определят с решение на Министерския съвет съобразно броя на населението и на населените места в нея и отдалечеността й от местоположението на основните части на ЕСС. В Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” на Министерството на вътрешните работи (ГДПБЗН-МВР) се води регистър на доброволните формирования в Република България и на доброволците. Създадените по реда на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ) доброволни формирования могат да се регистрират и като сдружения с нестопанска цел.

Кой може да бъде доброволец?
Доброволец може да е всяко дееспособно, навършило 18 години, физическо лице, което е клинично здраво, не страда от психично заболяване и не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер, освен ако е реабилитирано. Служители от Министерството на вътрешните работи и военнослужещи от Министерството на отбраната не могат да членуват в доброволните формирования.
  • 1

Печелим я, ние нея славата,
не защото никога не сме падали,
а всеки път сме ставали,
след като са ни съборили.


#20 petarpetrov

petarpetrov

    Caveman

  • Shumen-XC Pilot
  • PipPipPip
  • 1624 Мнения:

Публикувано 26 August 2012 - 09:45 AM

‎18 октомври - Ден на българските парашутисти

От коша на балона до въздушния десант
архив сп."Клуб КРИЛЕ"

Първите

В началото на ХХ век с развитието на авиацията в различните страни се търси средство за спасяване на летците. Парашутът е известен още от средновековието и постоянно е усъвършенствуван. По време на Първата световна война наблюдателите в кошовете на военните балони ползват успешно парашута.
В България балонизмът се развива от 1904 г. Но липсата на средства възпрепятства закупуването на съвременна въздухоплавателна техника. Едва след Първата световна война със закупуването на два по-нови наблюдателни балона пристига и първият парашут. По това време първо и второ балонно отделение действат на Добруджанския фронт и подпомагат коректировката на артилерията. През август 1917 г. в гр. Тулча е проведен специален курс по подготовка на балонистите наблюдатели. Тук за пръв път се изучава и парашутът като спасително средство. Мнозина от личния състав на балонните отделения се страхуват, че при отделянето от коша на балона ще се получи рязко издигане и ще се скъсат носещите въжета. За да се демонстрира сигурността му, е решено да се направи експеримент. За първи парашутист в България е избрано .... едно 70-килограмово теле. Балонът е издигнат на височина 500 m и привързаното отвън към коша теле е спуснато. Парашутът се отваря нормално и четириногият парашутист се приземява безопасно. След няколко дни опитът е повторен отново без проблеми. Този път се използва чучело, имитиращо човешкото тяло. Фотографът–балонист Михаил Димитров заснема подготовката за един от експериментите с парашута и така до наши дни достига фотос, запаметяващ началото на парашутизма в Българската армия.
След приключване на курса в Тулча е направен изводът, че са необходими още парашути за осигуряването на двата балона, изпълняващи бойни задачи срещу румънците. През 1918 г. в Германия е изпратена група балонисти да приеме нови, по- съвременни балони тип “Како” и пълен комплект парашути към тях. Въпреки че са имали възможност да изпробват спасителното средство, никой от групата не посмява да скочи от балона. Всички предпочитат да го ползват само в краен случай по време на и без това рискованата си бойна дейност.
До края на Първата световна война българската авиация ползва разнообразна авиационна техника, но парашути за пилотите не са доставяни. След преодоляване на разрухата в първите следвоенни години на България е забранено да притежава военна авиация. За формално цивилните нужди на “Дирекцията на въздухоплаването” са доставени самолети от Англия, Франция и Италия. Единствено френските самолети “Potez-XVII” са окомплектовани с пилотски парашути тип “Robert”. Въпреки това психологическата бариера в летателният състав се преодолява трудно. Подета е кампания за използването на парашута. В периодичния печат се отразяват рекордните скокове по света и се пропагандира не само военното му приложение, но се намеква и за новозараждащ се атрактивен спорт.
Втората половина на 20-те години развитието на българската авиация се възпрепятства от ограниченията на Ньойския договор и липсата на достатъчно финансови средства. Въпреки това на летище Божурище ежеседмично гостуват самолети и пилоти, представители на най-различни нации. Съвсем естествено българските пилоти се запознават с последните тенденции в света, включително и с използването на парашута. През юни 1927 г. в София пристига представител на английска фирма и на летище Божурище са организирани първите демонстрационни парашутни скокове. След показа присъстващите летци са поканени да опитат скокове с фирмените парашути. Идеята е приета радушно от поручиците Борис Цветинов, Борис Стоев, Васил Вълков и Христо Спасов. Извършени са първите парашутни скокове от български летци на българско летище. През следващата година за пръв път се прави опит за документално уреждане на парашутната подготовка в нашата авиация. Следват още няколко демонстрации от представители на различни западни фирми.
Българската армия и парашутното дело
През април 1932 г. се слага началото на организираната подготовка по парашутно дело. Със заповед е утвърдена програма за обучение. Целта е всички пилоти без изключение да бъдат подготвени и да могат да се спасят при необходимост. Парашутите, с които се разполага, са два типа - “Роберт” и “Хайнике”. В средата на 30-те години парашутът вече не е непозната екзотика, а насъщна необходимост. При поръчка за нови самолети се закупуват и нови парашути. За тяхната поддръжка и скатаване се грижат парашутни техници от завършили подофицерската школа. Подготовката им включва и скокове от самолет ДАР-3. Постепенно тези усилия започват да дават плодове. При различни инциденти във въздуха няколко пилоти оживяват в благодарение на парашута и правилното му използване.
Междувременно в Европа на парашута вече се гледа не само като на спасително средство, но и като начин за доставяне на хора и товари. Заражда се идеята за въздушното десантиране на войски. Постепенно в различни страни се обособяват нов род армейски части, считани за елитни. Използването на немските десантни части по време на блицкрига в Европа и при превземането на остров Кипър убеждава и българското командване в ефективността на парашутистите. В плановете за развитие на армията се предвижда да се формира въздушно-десантна рота. Започва подборът. Изискванията са железни. Всеки от офицера до войника преминава строг физически и здравен подбор. Избраните 300 души формират две роти и през януари 1943 г. са изпратени в немската парашутна школа в гр. Брауншвиг. Извършени са първите скокове и са дадени и първите жертви. В края на март след извършването на 6 парашутни скока българите са върнати в родината си и стават основата, върху която се изгражда парашутната дружина. Обучени са и 10 санитари, които също преминават специален парашутен курс в Германия. За да се попълни личният състав, се прави прием на нови 166 войници. В началото на ноември 1943 г. те са изпратени в гр. Кралево. След като извършват необходимите парашутни скокове, те служат да се развърне напълно парашутната дружина. Доставени са нови транспортни самолети, голямо количество парашути и въоръжение.

Парашутната дружина във войната 1944 г.
След 10 януари 1944 г. (София е разрушена от най-тежката бомбардировка дотогава). Парашутната дружина е пребазирана от летище Враждебна на летище Телиш и отново е на подчинение на Въздушни войски. Тук парашутистите продължават обучението си.
Междувременно в небето на София летците изтребители водят тежки боеве за защита на столицата от англо-американските бомбардировки. Парашутът е последното средство за спасение в неравните въздушни боеве и се използва успешно.
След политическите промени около 9 септември 1944 г. България обявява война на Германия и довчерашните ученици на немците на практика показват какво са научили на своите учители. Не малък е приносът за доставянето на храни и боеприпаси на обкръжения от немците Първи стрелкови полк. Единственият път за снабдяване е по въздуха. Започвайки от 17 октомври, за три дни транспортните самолети Ju-52 доставят 9 тона товари, десантирани от въздуха с парашути. На 18 октомври влизат в бой и самите парашутисти. Парашутната дружина е в челото на атаката за превземането на укрепената височина Стражин. Дадени са тежки загуби, но българските парашутисти с чест изпълняват задачата. Убити са 35 и са ранени 65 парашутисти.
През аероклуба към спецчастите
След приключването на войната парашутизмът се пропагандира и като военно-приложен спорт. От 1946 г. се организират масови курсове по парашутизъм в първите следвоенни аероклубове. Поставено е началото на парашутния спорт. За 50 г. той ще има върхове и спадове, но името на българските парашутисти е винаги в челото на класациите.
През 50-те години парашутната дружина е неколкократно преструктурирана и преминава на подчинение на Главно разузнавателно управление на Българската армия. На всяко летище е създадена и парашутно-десантна служба с цел да подържа спасителните парашути на летците и спирачните парашути за самолетите. По инициатива на неуморния ентусиаст полковник Стефан Калъпчиев са поставени редица височинни републикански и световни рекорди и малка България става известна на целия авиационен свят.
През 80-те години парашутни скокове извършват парашутистите от парашутният полк в Пловдив и разузнавателните батальони, придадени към щабовете на всяка от 3-те армии, специалните части за морско разузнаване, сапьорите разузнавачи, курсантите от Висшето военновъздушно училище “Георги Бенковски” в Долна Митрополия и Висшето военно общовойсково училище “Васил Левски” във Велико Търново, отборът по спортен парашутизъм на ЦСКА. Така през годините в армията и аероклубовете през морално волевата закалка на парашутната подготовка преминават хиляди парашутисти.
Днес наследниците на славните традиции на българските парашутисти въпреки трудностите продължават да защитават завоюваното от техните предшественици и с гордост да носят званието Парашутист.
  • 0